کتابخانه بازاریابی

از گنجینه و دانشنامۀ تخصصی رشتۀ مهندسی صنایع
پرش به: ناوبری، جستجو

کتابها[ویرایش | ویرایش مبدأ]

نام کتاب توضیحات
بازاریابی محتوا
نکاتی درباره سئو
22قانون تغییرناپذیربازاریابی
خلاصه ای از استراتژی اقیانوس آبی
پرونده:Marketing 4-summary.pdf خلاصه ای از کتاب نسل چهارم فیلیپ کاتلر که در حوزه بازاریابی نگاشته شده است.
پرونده:مدیریت بازاریابی کاتلر.pdf خلاصه کامل کتاب مدیریت بازاریابی فیلیپ کاتلر
پرونده:Marketing Warfare.pdf خلاصه ای به زبان انگلیسی از کتاب Marketing Warfare
پرونده:Content marketing.pdf کتابی در حوزه بازاریابی محتوا
پرونده:اصول-بازاریابی-فیلیپ-کاتلر-فصل-های-یک-تا-یازده-ترجمه-مهدی-زارع.pdf فصل 1 تا 11 کتاب اصول بازاریابی کاتلر
پرونده:Epic-Content-Marketing-How-To-Tell-A-Different-Story-Break-Through-The-Clutter-And-Win-More-Customers-By-Marketing-Less.pdf کتاب کامل بازاریابی محتوا اثر جو پولیتزی به زبان انگلیسی
پرونده:مدیریت-بازایابی.pdf کتاب مدیریت بازاریابی
https://fidibo.com/book/62762 کتاب ۴۲ قانون طلایی بازاریابی اثر لورا لوول

لینک خرید گذاشته شده است

https://fidibo.com/book/71401 کتاب بازاریابی و فروش نرم افزار فروشگاهی اثر خدایار عبداللهی

لینک خرید گذاشته شده است

https://fidibo.com/book/69345 کتاب چگونه به هرکس و در هر کجا بفروشیم؟ اثر حمید امامی

لینک خرید گذاشته شده است

https://fidibo.com/book/2764 کتاب ۱۰۰۱ راهکار تبلیغاتی اثر لوک دوپونت

لینک خرید گذاشته شده است

https://fidibo.com/book/64913 کتاب فروشندگان بزرگ چگونه عمل می‌کنند؟ اثر بن زولدان

لینک خرید گذاشته شده است

https://fidibo.com/book/62622 کتاب یادداشتهای معلم بازاریابی اثر پرویز درگی

لینک خرید گذاشته شده است

https://fidibo.com/book/5220 کتاب ادبیات تبلیغ اثر رابرت دابلیو

لینک خرید گذاشته شده است

https://fidibo.com/book/6529 کتاب بازاریابی انگیزشی اثر رابرت ایمبرایل

لینک خرید گذاشته شده است

https://fidibo.com/book/68820 کتاب صوتی هنر فروش کردن اثر برایان تریسی

لینک خرید گذاشته شده است

https://fidibo.com/book/4038 کتاب اسرار فروشندگی موفق اثر جب بلنت

لینک خرید گذاشته شده است

https://fidibo.com/book/2542 کتاب مدیریت بازاریابی برای بخش عمومی اثر فیلیپ کاتلر

لینک خرید گذاشته شده است

https://fidibo.com/book/65624 کتاب فن چانه‌زنی در مذاکره و فروش اثر جمال قمری

لینک خرید گذاشته شده است

https://fidibo.com/book/3637 کتاب فکر بزرگ اثر دانی دویچ

لینک خرید گذاشته شده است

https://fidibo.com/book/62646 کتاب تحقیقات بازاریابی در یک هفته اثر پالی برد

لینک خرید گذاشته شده است

https://fidibo.com/book/87642 کتاب برند خودت باش اثر پیتر مونتویا

لینک خرید گذاشته شده است

https://fidibo.com/book/87352 کتاب خلق تجارت‌های بزرگ با ریزداده‌ها اثر مارتین لیندستروم

لینک خرید گذاشته شده است

https://fidibo.com/book/86791 کتاب بازارشناسی پیشرفته اثر گرگ مارشال

لینک خرید گذاشته شده است

https://fidibo.com/book/83076 کتاب درک بازاریابی دیجیتال اثر دیمیان رایان

لینک خرید گذاشته شده است

https://fidibo.com/book/83062 کتاب نسل سوم بازاریابی اثر ایوان ستیاوان

لینک خرید گذاشته شده است

https://fidibo.com/book/82188 کتاب هفت عادت بازاریابان شبکه‌ای مؤثر اثر استفان آرکاوی

لینک خرید گذاشته شده است

https://fidibo.com/book/81781 کتاب دانش برندینگ در عمل اثر محمدحسین رونقی

لینک خرید گذاشته شده است

https://fidibo.com/book/81389 کتاب برند ماندگار اثر جرمی میلر

لینک خرید گذاشته شده است

پرونده:21 نکنه تا یک فروشنده حرفه ای.pdf کتاب 21 نکته تا یک فروشنده حرفه ای اثر حمید محمودزاده
پرونده:کتاب صفر تا صد بازاریابی برای همه.pdf کتاب صفر تا صد بازاریابی برای همه
پرونده:.کتاب بازاریابی استراتژیک.pdf کتاب بازاریابی استراتژیک اثر آندره والی
پرونده:No Copy Advertising.pdf کتاب No_Copy_Advertising

یک کتاب درخشان برای عاشقان تبلیغات به ویژه تبلیغات خلاقانه

پرونده:Ad-Book.rar کتاب"چگونه تبلیغات موفق بسازیم"
پرونده:Basics Typography Virtual Typography.pdf کتاب Basics Typography Virtual Typography
پرونده:Do.Good.Design.How.Design.Can.Change.Our.World.pdf Do.Good.Design.How.Design.Can.Change.Our.World
پرونده:Storytelling - Branding in practice.pdf 📍 نام کتاب: Storytelling - Branding in practice

📍 نویسنده: KALUS FOG

پرونده:How.to.Write.a.Good.Advertisement.pdf 📍 نام کتاب: How to Write a Good Advertisement

نویسنده: Harper &row

پرونده:Advances theory and practition in sport marketing.pdf 📍 نام کتاب: advances theory and practice in sport marketing

📍 نویسنده: ERIC & JASON

پرونده:The Philosophy of Branding - Great Philosophers Think Brands.pdf 📍 نام کتاب: The Philosophy of Branding

📍 نویسنده: THOM BRAUN

پرونده:Introduction to sport marketing.pdf 📍 نام کتاب: introduction to sport marketing

📍 نویسنده: Aaron Smith

پرونده:Brand Failures.pdf 📍 نام کتاب: Brand Failures

📍 نویسنده: MATT HAIG

پرونده:Brands and Branding.pdf 📍 نام کتاب: Brands and Branding

📍 نویسنده: SIMMONS CLIFTONS

پرونده:Key Marketing Skills.pdf 📍 نام کتاب: Key Marketing Skills

📍 نویسنده: PETER CHEVERTON

پرونده:Art and Advertising.pdf 📍 نام کتاب: Art and Advertising

📍 نویسنده: JOAN GIBBONS

پرونده:The Art of Digital Branding.pdf 📍 نام کتاب: The Art of Digital Branding

📍 نویسنده: IAN COCORAN

پرونده:How.to.Write.a.Good.Advertisement in copying.pdf کتاب How to Write a Good Advertisement
پرونده:KafeMarketing.com Dictionary of Marketing.pdf کتاب Dictionary Of Marketing
پرونده:Creative Marketing.pdf کتاب Creative Marketing
پرونده:LIFE AFTER THE30 SECOND SPOT.pdf کتاب  LIFE AFTER THE30  SECOND SPOT
پرونده:Creating Powerful Brands.pdf کتاب Creating Powerful Brands
پرونده:Branding unbound .pdf کتاب branding Unbound
پرونده:The Language of Advertising-.pdf کتاب The Language of Advertising

مقالات[ویرایش | ویرایش مبدأ]

عنوان مقاله فایل توضیحات
تاثیر رنگ ها در خرید مردم پرونده:6661395h.pdf مقاله ای جالب درباره ی روانشناسی رنگ در بازاریابی

سایت ها [ویرایش | ویرایش مبدأ]

ادرس سایت توضیحات
http://www.tmba.ir/ برگزاری دوره های اموزشی و مشاوره توسط اساتید به نام در زمینه مدیریت بازاریابی و زیر شاخه های ان

فیلم ها[ویرایش | ویرایش مبدأ]

موضوع فایل فیلم توضیحاتی پیرامون این فیلم
Marketing in a Digital World

1

بازاریابی در دنیای دیجیتال

این مجموعه فیلم آموزشی از سایتcoursera تهیه شده است و شامل 10 فیلم در این باره میباشد

2
3 discripitive customer analysis
4
5 net promoter
6 survay design
7
8 laghu lynger
9
10
Digital Marketing

1

بازاریابی اینترنتی

بازاریابی در دنیای دیجیتال

این مجموعه فیلم آموزشی از سایتcoursera تهیه شده است و شامل 7 فیلم در این باره میباشد

2
3
4
5
6
7
Engagement & Nurture Marketing Strategies

1

استراتژی های بازاریابی تعامل و پرورش

این مجموعه فیلم آموزشی از سایتcoursera تهیه شده است و شامل 19 فیلم در این باره میباشد

2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19

جزوات[ویرایش | ویرایش مبدأ]

فایل دانشگاه استاد بارگذاری کننده
پرونده:بازاریابی1.pdf علم و صنعت دکتر مصطفی جعفری فاطمه چلوویان

اینفوگرافیک[ویرایش | ویرایش مبدأ]

فایل
8 مرحله برند سازی.png
هشت مرحله ضروری برای برندسازی کسب و کار
بوم استراتژی محتوا.png
بوم استراتژی محتوا
گوش دادن فعال.png
گوش دادن فعال
نقشه ذهنی مهارت های تفکر.png
نقشه ذهنی مهارت های تفکر
مسیر بازاریابی محتوایی.png
مسیر بازاریابی محتوایی
10 نشانه زبان بدن فردی که به شما دروغ می گوید.png
10 نشانه زبان بدن
اشتغال به تفکیک تحصیلات.png
اشتغال و بیکاری به تفکیک تحصیلات
فرآیند d8 حل مسئله.png
فرآیند 8 d حل مسئله
Emailmarket.jpg
بازاریابی ایمیلی
رنگ .jpg
تاثیر رنگ ها در خرید مردم
Digital-marketing-e150720068.jpg
بازاریابی دیجیتال
Digital-marketing-20.jpg
صنعت دیجیتال مارکتینگ در سال 2018
بازاریابی اینفوگرافی.jpg
بازاریابی اینفوگرافیک
Seoinfograph.jpg
اینفوگرافیک و استراتژی سئو

پادکست[ویرایش | ویرایش مبدأ]

عنوان فایل
8 نکته برای فروش 8_نکته_برای_فروش.mp3
استراتژی فروش محصولات در اینستاگرام استراتژی_فروش_محصولات_در_اینستاگرام.mp3
اعتمادسازی در فروش اعتمادسازی_در_فروش.mp3
تاثیر برندینگ بر افزایش فروش تاثیر_برندینگ_بر_افزایش_فروش.mp3
برند و برندینگ برند_و_برندینگ.mp3
زبان بدن پادکست زبان_بدن_پادکست.mp3
عادت های فروشنده عادت_های_فروشنده.mp3

داستان های موفقیت[ویرایش | ویرایش مبدأ]

فایل توضیحات
Amancio-Artega-Zara.mp3 سال ۱۹۷۲ آمانسیو یه تولیدی تاسیس کرد که هزاران نفر از خانمای محلی توش کار می کردند و عمدتا حوله ی حمام تولید می کرد. سال ۱۹۷۵ اولین فروشگاه زارا رو با کمک همسرش رُزالینا افتتاح کرد. اول می خواست اسمشو زُبرا بذاره ولی چون این اسم قبلا انتخاب شد اسم زارا رو انتخاب کرد.

قبل از اینکه برند زارا در سال ۲۰۰۱ اوج بگیره و معروف شه سال ۲۰۰۰ جلوی دوربین ها رفت و تیتر اخبار اسپانیا شد. بلندترین برج اسپانیا به نام Torre Picasso یکی از املاک آمانسیو آرتگاست. این آسمانخراش ۵۱۵ پا ارتفاع داره و ۳۵۳ میلیون دلار قیمتشه. یکی دیگه از املاک آرتگا هتل اِپیک در فلوریداست. این هتل یکی از مجلل ترین هتل های سراسر کشور محسوب می شه.

Lamborgini.mp3 فروچو لامبورگینی درسال ۱۹۱۶ در شهر بلونیا واقع در شمال ایتالیا متولد شد و بعد از اتمام تحصیلات در رشته ماشین های صنعتی کشاورزی وارد ارتش شد و در قسمت نیروی هوایی مشغول به کار شد . فروچیو لامبورگینی یکی ازتعمیرکاران اتومبیل های ارتش ایتالیا در جنگ جهانی دوم بود ، بعد از جنگ فروچیو بیرون از تعمیرگاهش از باقیمانده خودروهای آسیب دیده و تجزیه قطعات آنها تراکتورهایی را ساخت . ساخت تراکتور از یک سری خودروی جنگی کار سختی بود ولی انجام این کار باعث شد به موفقیت های بیشتری دست پیدا کند . فروچیو لامبورگینی یک ماشین مدل فراری خرید که مشکلات زیادی داشت و مشکلات را نمی شد از طریق نمایندگی ها حل کرد در نتیجه به مودنا رفت و مستقیما با انزو فراری ملاقات کرد و مشکلات فراری را به او گفت ولی انزو فراری جواب داد مشکل از فراری نیست مشکل از کشاورزیه که با آن کار میکنه و فروچیو لامبورگینی بعد از این جواب تصمیم گرفت اتومبیل GT  را برای رقابت با کمپانی فراری بسازد .
McDonald-Brothers-McDonalds.mp3 کارشناسان معتقدند مک دونالدز علاوه بریک نیروی اقتصادی، پدیده ای اجتماعی است که برخی از ارزشهای اجتماعی را در فراسوی مرزهای غرب دستخوش تغییر کرده و از همین رو، منتقدانش آن را به عنوان نشانه ای از گسترش جهانی سازی و سرمایه داری تشبیه کرده اند.

برادران مک دونالد (Richard and Maurice McDonald)، خالقان برند McDonald’s، پنجاهمین سالگرد تاسیس خود را با افتتاح فروشگاهی تازه جشن گرفتند تا نشان دهند که مک دونالد با وجود گذشت نیم قرن هنوز به دنبال کارآفرینی و نوآوری است.

Petro-Ferrero-1.mp3 در فوریه ۱۹۴۶، میلادی ۶۶۰پوند از این محصول فروخته شد. خالق نوتلا برای اینکه بتواند جوابگوی این همه تقاضاباشد، با کشاورزان محلی صحبت کرد تا بیشتر به تولید فندق بپردازند. در سال ۱۹۴۶ فررو محصول «سوپر کرم جون دوجا» را تهیه کرد که ارزان‌تر بود.

این خوراکی آن قدر مورد استقبال قرار گرفت که سوپر مارکت‌های ایتالیا سرویس جدیدی را برای مشتریان خود به نام آغشتن راه انداختند. کودکان ایتالیایی می‌توانستند با یک تکه نان به این سوپر مارکت‌ها بروند. و سراغ این سرویس را بگیرند و سپس خدمه سوپر مارکت با یک چاقو نان بچه‌ها را شکلاتی می‌کردند.

کاله،_چه_طور_کاله_شد.pdf ۶۱ ساله و اهل آمل، و نتیجه‌ی یک عمر کار و تلاش بی‌وقفه و خلاقانه است. اعتقاد دارد «این کشور نیازمند تولید و صنعت است. ما چند دانشگاه صنعتی داریم بدون این که صنعت داشته باشیم و یا به آن اهمیت بدهیم.»

درگفته‌های او هزاران نکته است. از شکست و تلخ کامی می‌گوید، از تدریس خصوصی و پرداخت دست‌مزد کارگران با درآمد تدریس. از ناهمراهی‌ها، نامرادی‌ها ومهم تر از همه بی‌اعتنایی خودش به ناهمواری‌های راه می‌گوید.

از_کف_بازار_تا_کافه_بازار؛_حسام_آرمندهی.pdf کمتر کاربر اندرویدی در ایران پیدا می‌شود که نام «کافه بازار» را نشنیده باشد. در روزهایی که ایران در لیست سیاه گوگل قرار داشت و فروشگاه اپلیکیشن های اندروید بر روی کاربران فارسی‌زبان بسته بود، کافه بازار به نجات ایرانیان آمد و نقشی را ایفا کرد که گسترش نفوذ اندروید در میان کاربران ایرانی را می‌توان مدیون آن دانست.
برادران_محمدی؛_بررسی_انتخاب_و_خرید_آنلاین_در_دیجی_کالا.pdf دیجی کالا نام یکی از وب‌گاه‌های فعال درزمینه‌ی تجارت الکترونیک در ایران است. این وب‌گاه درزمینه‌ی فروش آنلاین محصولات دیجیتالی فعالیت می‌کند و به‌طور میانگین روزانه بیش از ۴۰۰ هزار بازدیدکننده دارد. دفتر مرکزی این شرکت که برای امور مالی و بازرگانی استفاده می‌شود روبروی فرهنگسرای ارسباران است و دفتر دوم که مرکز پردازش‌ها نام دارد خارج از تهران در جاده فتح و دفتر سوم مرکز تکنولوژی و بازاریابی نام دارد و در پارک علم و فناوری شهر پردیس واقع‌شده است.

مهارت افزایی[ویرایش | ویرایش مبدأ]

نام فایل فایل
چک لیست پیاده سازی اصول بازاریابی چک_لیست_پیاده_سازی_اصول_بازاریابی.pdf
چک لیست برندسازی شخصی چک_لیست_برندسازی_شخصی.pdf
چک لیست مذاکره موثر چک_لیست_مذاکره_موثر.pdf ‏
چک لیست خلاقیت و ایده پردازی چک_لیست_خلاقیت_و_ایده_پردازی.pdf
چک لیست ارزیابی ایده ها چک_لیست_ارزیابی_ایده_ها.pdf
چک لیست طرح کسب وکار چک_لیست_طرح_کسب_وکار.pdf

دوره های آموزشی[ویرایش | ویرایش مبدأ]

نام و لینک توضیحات
آموزش تغییرات شکل گرفته در دنیای فروش انتظار مشتریان از فروشندگان، فروختن نیست بلکه مشاوره است و در چنین شرایطی، حرفه فروش و فروشندگی با چالش های زیادی مواجه شده است. این موضوع نشان می دهد زمانی که از تلاش برای فروختن دست برداشته و به خریداران جهت حل مشکل آن ها کمک کنید، به فروش بیشتری دست خواهید یافت. بر این اساس، مدیران فروش عهده دار شغلی بسیار دشوار هستند که لازمه آن گذراندن آموزش حرفه ای و رسیدن به درک نیازهای بازار است.ما در این آموزش قصد داریم تا تغییرات شکل گرفته در دنیای فروش را مورد بحث و بررسی قرار دهیم.
آموزش مدیریت فروش در بازاریابی صنعتی از آنجایی که بازاریابی کالاهای مصرفی با بازاریابی کالاهای صنعتی متفاوت است و این تفاوت براساس نوع خریدار مورد نظر و کاربرد مورد نظر خریدار از محصول است، پس ضرورت دارد تا مبحث بازاریابی صنعتی مورد بررسی و آموزش قرار گیرد تا بازاریابان و فعالان در حوزه بازار، اطلاعات لازم جهت بازاریابی در صنعت و فروش محصولات به شرکت های دیگر را داشته باشند و بتوانند از رقبای خود سبقت بگیرند. ما در این آموزش قصد داریم تا مدیریت فروش در بازاریابی صنعتی را مورد بحث و بررسی قرار دهیم.
تحلیل دینامیک های سیستم دینامیک سیستم ها روشی برای درک رفتارهای یک سامانه پیچیده در طول زمان است. در این روش با تمرکز بر حلقه‌های بازخورد (Feedback Loops) درون سیستم، تأثیرات غیرخطی و تاخیرهای زمانی در میان متغیرها و همچنین ماهیت انباشتی و یا جریانی متغیرها، به بررسی رفتار یک سیستم می‌پردازند.

با توجه به ماهیت عددی روش دینامیک سیستم ها، این امکان وجود دارد که مدل‌های مبتنی بر این روش را با استفاده از رایانه شبیه‌سازی کرد و با مجموعه پارامترها و متغیرهای مختلف وضعیت سیستم برای یک بازه زمانی در آینده را پیش‌بینی نمود.

روانشناسی رفتار مصرف کننده در روانشناسی رفتار مصرف کننده، به مطالعه‌ی این مسئله می‌پردازیم که چرا افراد، «بعضی» کالاها را انتخاب و خریداری می‌کنند. روانشناسان تلاش می‌کنند تا فرایندهای شناختی زیربنایی‌ای را بیابند که انتخاب‌های مصرف کننده و چگونگی واکنش نشان دادن به تأثیر بازاریابی را توضیح می‌دهد و ‌آن دسته از محرک‌های بیرونی‌ را که موجب می‌شود مصرف کنندگان اقلام خاصی را خریداری کنند، بشناسند. مدیران بازاریابی، تمایل زیادی برای دانستنِ یافته‌های مطالعات انجام‌شده در خصوص روانشناسی رفتار مصرف کننده دارند، زیرا این یافته‌ها می‌توانند در افزایش فروش محصولات به آنها کمک کنند. 
بازاریابی در چهار جلسه اول، طیف ها و سطوح مختلف بازاریابی اعم از بازاریابی شخصی ، بازاریابی سازمانی ، و بازاریابی فرا سازمانی مورد بحث و بررسی قرار میگیرد . سپس به دانشجویان توضیح داده میشود که سیلابس این درس بیشتر در خصوص بازاریابی سازمانی است که به صورت مشخص به بحث برنامه ریزی بازار برای کسب و کارهای جدید و یا موجود میپردازد.

قبل از ورود به بحث برنامه ریزی بازار و چگونگی الگوریتم آن لازم است دانشجویان مروری بر وضعیت حال حاضر بازاریابی که کمتر در متون معمول بازاریابی مانند کاتلر موجود است داشته باشند.

آموزش مدیریت فروش مدیریت فروش (sales management) فرآیند برنامه‌ریزی، سازمان‌دهی، هدایت و کنترل تیم فروش است. نقش اساسی مدیریت فروش، راهبری برنامه‌ی فروشی است که کمک مؤثری به اهداف سازمان کند. مدیریت فروش می‌بایست در مسائل مختلفی تصمیم‌گیری نماید، مثلا بهترین ساختار سازمانی فروش کدام است،  تعداد فروشنده‌هایی که باید به کار گرفته شوند، بهترین شیوه‌ی انتخاب و آموزش آن‌ها، چه نوع پاداش و مشوقی برای انگیزه دادن به آنها باید استفاده شود، عملیات فروش چگونه باید برای بیشترین ارتباط با مشتریان شکل بگیرد، مدل ارزیابی عملکرد تیم فروش کدام باید باشد و ....

سایت های مفید[ویرایش | ویرایش مبدأ]

لینک توضیحات
https://hbr.org/ وبلاگ HBR یا همان Harvard Business Review  از تخصصی ترین سایت های بازاریابی و کارآفرینی است. این وب سایت یک نهاد غیرانتفاعی متعلق به دانشگاه هاروارد است.

ماموریت این وب سایت تغییر و بهبود دنیای مدیریت و بازاریابی است.

این وبلاگ اغلب نتایج پژوهش های بسیار بزرگی را که توسط دانشجویان دکترا یا اساتید بسیار مشهور انجام می شود در سایت خود منتشر می کند.

این نشریه با حدود ۴۵۰ کارمند که در بوستون مستقر هستند، به فعالیت می پردازد.

http://branduniq.com/ کمتر وبلاگی را می توانید پیدا کنید که به صورت تخصصی در حوزه برندینگ فعالیت کند.

یکی از مزیت های رقابتی وبلاگ برند یونیک این است که تنها بر موضوع برندینگ تمرکز کرده و به صورت تخصصی به این موضوع می پردازد.

با خواندن محتوای بسیار قدرتمند آنها به راحتی می توانید عوامل تأثیرگذار بر برندینگ کسب وکار خود را شناسایی کنید.

https://www.saleshacker.com/ فروش یکی از بزرگ ترین مشکلاتی است که کسب وکارهای امروزی با آن دست و پنجه نرم می کنند.

فروش یک علم بسیار بزرگ و تخصصی است، اما بسیاری از افراد هستند که آن را بیشتر هنر می دانند تا علم.

با اینکه وب سایت های بسیار زیادی در حوزه فروش وجود دارند اما وب سایت Sale hacker یکی از بهترین آنها به شمار می آید.

https://www.entrepreneur.com/ اگر به دنبال وب سایتی هستید که بیشتر در حوزه کارآفرینی باشد و مطالبی کوتاه و ارزشمند در این حوزه در اختیار شما قرار دهد، ما سایت آنترپرونر را به شما توصیه می کنیم.

این وبلاگ مطالبی در حوزه های مختلف کسب وکار دارد، اما بیشتر آنها رنگ وبوی کارآفرینی دارند.

https://www.hubspot.com/ هاب اسپات را می توان بهترین وبلاگ در حوزه بازاریابی درونی و بازاریابی اینترنتی دانست.

این وبلاگ خود نیز از راهکارهای بازاریابی اینترنتی بهره گرفته و شهرتی که به دست آورده نشان می دهد که آموزه های آنها واقعا به درد بخور و کارآمد است، همچنین هاب اسپات دوره های بسیار معتبری را به صورت اینترنتی برگزار می کند.

شما می توانید از ویدئوهای آموزشی آنها در حوزه های مورد علاقه تان استفاده کنید، سپس در همان سایت آزمون بدهید و مدرک معتبر بین المللی دریافت کنید.

گردآورندگان : محمدحسین کایید ، امیرحسین خسروی ،مهتاب حیدرزادکان و امیرحسین زینلی

ویرایش : علیرضا دولتشاه